۱۳۸۷ تیر ۶, پنجشنبه

زیر سایه‌ی شما

"زیر سایه‌ی شما" مجموعه‌ی کوتاه‌نوشته‌هایی‌ست که مدتی‌ست با آن‌ها زیر سایه‌ی شما زندگی می‌کنم.
سعی دارم از این پس بخش‌هایی از این نوشته‌ها را که با بازنگری طراح و طنزنویس گرامی بیژن اسدی‌پور در صفحات صافکاری‌ کار مشترک سه تفنگدار طنز ایران (بیژن اسدی‌پور- پرویز شاپور و عمران صلاحی) در ماهنامه‌ی عاشقانه به چاپ رسیده در این سایت بیاورم.
لازم به یاد‌آوری‌ست که کارگاه صافکاری‌ی این سه تفنگدار محبوب ایرانی اخیرآ به یک محل جدید واقع در نبش دو خیابان پر رفت و آمد ایرانی در وست وود لس آنجلس به نام ماهنامه‌ی همسایگان نقل مکان کرده است.
همچنین در کنار این نوشته‌ها تعدادی از کارهای کوتاه و شتابزده‌ی بیژن اسدی‌پور را که بیش‌تر برای راهنمایی‌ و بهتر شدن کار من نوشته و در اختیارم گذاشته است با عنوان انتخابی‌ی "با سایه‌های راه راه بیژن" در اینجا خواهید دید .
.
با سایه‌های راه راه بیژن:
.
۱- سایه‌ام مرا سایه‌ی خودش می پندارد.
۲- سایه‌ی آدم سنگین وزن وقتی روی باغچه افتاد گل‌ها را له کرد.
۳- خداوند سایه‌ی عزراییل را از سر بعضی ها کم نکند.
۴- سایه‌ی آدم شکاک او را تعقیب می‌کند.
۵- آتش خاموش دست سایه‌ام را سوزاند.
.
زیر سایه‌ی شما:
.
۱- برای آن‌که سایه‌اش را با تیر نزنند از رفتن به زیر آفتاب پرهیز می‌کرد.
۲- هیچ‌کس نمی‌داند چه کسی زیر سایه‌اش زندگی می‌کند.
۳- آدم‌های نژادپرست سایه‌ی خودشان را هم لگد می‌کنند.
۴ در دنیای سایه‌ها همه هم‌رنگ‌اند.
۵- آدم خودخواه یک قدم از سایه‌اش جلوتر راه می‌رود.
۶- سایه‌ها به هم پشت نمی‌کنند.
۷- برای دیدار با پرویز شاپور سایه‌های‌ام را با سنجاق قفلی‌های او به هم وصل می‌کنم.
۸- سایه‌ام را زیر آفتاب پهن می‌کنم.
۹- پشت سایه‌ام مخفی می‌شوم.
۱۰- از سایه‌ام تقلید می‌کنم.

هیچ نظری موجود نیست: